پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان بسته بندی
مقدمه:
هدف از بسته بندی نمودن مواد غذایی این است که طول عمر نگهداری آن افزایش یابد و مواد غذایی بطور کامل از خطر عوامل فساد درونی و بیرونی و اکسایشی حفظ شود. همچنین حمل و نقل مواد غذایی بهتر و آسانتر انجام گیرد.امروزه در اروپا و آمریکا حدود 200 نوع بسته بندی مختلف در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. در آمریکا در حدود 300 هزار شرکت تولید کننده و شرکتهای خدماتی در زمینه تکنولوژی نوین بسته بندی فعالیت می کنند.
در این کشور یک میلیون نفر در صنعت بسته بندی مشغول به کار هستند. بطور کلی 75 درصد محصولات تولید شده بسته بندی می شوند. در سالهای اخیر هزینه بسته بندی در آمریکا بالغ بر 55 میلیارد دلار شده است و تخمین زده می شود که در سالهای بعد این هزینه افزایش یابد. هزینه سالانه برای مواد اولیه بسته بندی در آلمان حدود 60 مارک می باشد.
در این کشور 5 درصد از کل درآمد خالص سالانه صرف هزینه بسته بندی مواد غذایی می شود. به عبارتی هزینه سرانه مواد اولیه بسته بندی مواد غذایی برای یک آلمانی هر سال در حدود 750 مارک می باشد. در این کشور به علت استفاده فراوان از مواد غذایی آماده و کنسرو شده، زباله منازل بیش از 15 میلیون تن در سال بوده که در حدود 5/5 میلیون تن آن را مواد اولیه بسته بندی تشکیل می دهد. مواد شامل 4/2 میلیون تن کاغذ و مقوا 5/1 میلیون تنشیشه 8/0 میلیون تن مواد سنتنتیک (پلاستیکی) و 5/0 میلیون تن قوطی فلزی می باشد.
هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی، مالی و اقتصادی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود.در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفه گمرکی (نامگذاری بروکسل) محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.
کلمات کلیدی:
بسته بندی
تحقیق مالی
برآورد هزینه مالی و اقتصادی
فهرست مندرجات
فصل اول- چکیده مطالعات فنی، مالی و اقتصادی
فصل دوم- کلیات معرفی محصول
2-1 تعریف، ویژگیها و مشخصات فنی محصول
2-1-1 نام و کاربرد محصول
2-1-2 طبقه بندی محصول
2-1-3 مشخصات فنی محصول
2-1-4 بسته بندی محصول
2-1-5 شماره تعرفه گمرکی
2-1-6 استاندارد محصول
2-2 کالاهای قابل جانشین
2-3 بررسی بازار و قیمت فروش
2-3-1 بررسی روند مصرف
2-3-2 بررسی روند واردات و صادرات
2-3-3 بررسی قیمت فروش محصول مشابه
فصل سوم :مطالعات فنی
3-1 معرفی روشهای مختلف تولید
3-2 تشریح فرآیند تولید منتخب
3-3 بررسی ایستگاهها، مراحل و شیوه های کنترل کیفیت
3-4 تعیین ظرفیت، برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد
3-5 برآورد میزان مصرف مواد اولیه
3-6 دستگاهها و تجهیزات خط تولید
3-6-1 معرفی دستگاهها و تجهیزات خط تولید
3-6-2 نقشه استقرار ماشین آلات
3-6-3 نقشه جریان مواد
3-7 تجهیزات و تاسیسات عمومی
3-7-1 آزمایشگاه
3-7-2 تعمیرگاه
3-7-3 تاسیسات برق
3-7-4 تاسیسات آب
3-7-5 تاسیسات حمل و نقل
3-7-6 تاسیسات سوخت رسانی
3-7-7 سایر تاسیسات
3-8 محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز
3-8-1 برآورد پرسنل تولیدی
3-8-2 برآورد پرسنل غیر تولیدی
3-9 محاسبه سطح زیربنا و مساحت مورد نیاز
3-9-1 مساحت سالن تولید
3-9-2 مساحت انبارها
3-9-3 مساحت تاسیسات و تعمیرگاه
3-9-4 مساحت آزمایشگاه
3-9-5 مساحت ساختمانهای اداری و رفاهی و خدماتی
3-9-6 مساحت زمین، ساختمان و محوطه سازی
3-10 زمان بندی اجرای تحقیق
فصل چهارم- بررسی های مالی و اقتصادی
4-1 اطلاعات مربوط به سرمایه در گردش و برآورد آن
4-1-1 برنامه تولید سالیانه
4-1-2 مقدار و ارزش مواد اولیه مصرفی
4-1-3 هزینه های تامین انواع انرژی مورد نیاز
4-1-4 هزینه خدمات نیروی انسانی
4-1-5 جمع بندی اجزاء و برآورد سرمایه در گردش
4-2 اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت و برآورد آن
4-2-1 هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید
4-2-2 هزینه تجهیزات و تاسیسات عمومی
4-2-3 هزینه زمین، ساختمان و محوطه سازی
4-2-4 هزینه وسائط نقلیه عمومی و وسایل حمل و نقل
4-2-5 هزینه لوازم و اثاثیه اداری
4-2-6 هزینه های قبل از بهره برداری
4-2-7 جمع بندی اجزاء و برآورد سرمایه ثابت
4-3 کل سرمایه گذاری
4-4 هزینه های تولید
4-4-1 هزینه های ثابت
4-4-2 هزینه تعمیر
4-5 قیمت تمام شده محصول
4-6 صورتهای مالی و شاخصهای اقتصادی طرح
4-7 ارزیابی مالی و اقتصادی طرح
ضمیمه(1)- محاسبات مالی و اقتصادی