فروشگاه فایل 021

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

فروشگاه فایل 021

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود تحقیق یادگیری در مراحل مختلف رشد با فرمت ورد


دانلود تحقیق یادگیری در مراحل مختلف رشد با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی یادگیری در مراحل مختلف رشد با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم50 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیعلوم اجتماعی
  
توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی یادگیری در مراحل مختلف رشد با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف یادگیری

2-5-1. تغییر یادگیری در مراحل رشد

2-5-2. آیا یادگیری به تقویت وابسته است؟

2-5-3. نظریه نگرش در یادگیری

منابع

 

 

 

یادگیری یکی از مهمترین زمینه­ها در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل­ترین مفاهیم برای تعریف کردن است. در فرهنگ لغت  یادگیری "کسب دانش، فهمیدن یا تسلط­­ یابی از راه تجربه یا مطالعه تعریف شده است." اما بیشتر روانشناسان این تعریف را نمی­پذیرند، زیرا در آن اصطلاحات مبهم دانش فهمیدن و تسلط­یابی به کار رفته است.

 

 

 

معروف­ترین تعریف به وسیله­ی کیمبل (2006-1917) پیشنهاد شده است. کیمبل یادگیری را به صورت تغییر نسبتاً پایدار در توان رفتاری (رفتار بالقوه) که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می­دهد تعریف کرده است. هر چند این تعریف بسیار معروف است اما به هیچ وجه مورد پذیرش همه­ی روانشناسان نیست. (سیف، 1374، 38)

 

 

 

دکتر متیو اچ، اُلسون تعریف یادگیری را با دقت نظر بیشتری بررسی می­کند و  معتقد است که نخست اینکه، یادگیری تغییر در رفتار است. به سخن دیگر، نتایج یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده­پذیر باشند. پس از یادگیری، یادگیرنده، قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش از یادگیری نمی­توانست آن را انجام دهد. دوم اینکه، این تغییر رفتاری نسبتاً پایدار است؛ یعنی نه موقتی است نه ثابت. سوم اینکه، تغییر در رفتار الزاماً نباید بلافاصله پس از تجربه­ی یادگیری رخ دهد.

 

 

 

 اگر چه در نتیجه­ی یادگیری در یادگیرنده توانایی بالقوه­ی متفاوت عمل کردن ایجاد می­شود، این توانایی ممکن است بلافاصله در رفتار او ظاهر نگردد. چهارم اینکه، تغییر در رفتار (یا توان رفتاری) از تجربه یا تمرین ناشی می­شود. پنجم، تجربه یا تمرین باید تقویت بشود؛ یعنی اینکه تنها پاسخ­هایی که به تقویت می­انجامند آموخته می­شوند. (سیف، 1374، 38)


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.