فروشگاه فایل 021

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

فروشگاه فایل 021

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

فایل پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری دوره صفویه


پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری دوره صفویه

پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری دوره صفویه دارای 87 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات87
حجم6552 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپاورپوینت معماری و شهرسازی
  
توضیحات کامل

فهرست مطالب :


مقدمه
صفویه
معماری عصر صفویه
رابطه مذهب و سیاست در طریقت صفوی
معماری ایران در زمان صفویان
بنای چهل ستون (کلاه فرنگی) قزوین، دوره شاه طهماسپ صفوی
آثار معماری عصر صفویه
شهرسازی
ساخت‌ و سازه
ایوان‌ فضای‌ احیاء شده
تغییرات‌ در پلانها (ته‌ رنگها)
تغییرات‌ در پوششها و جای‌گذاری‌پایه‌ها و دیوارها
گنبدها
آمودها (تزیینات‌ یا الحاقات‌ غیرسازه‌ای‌) 
کاشى‌ هفت‌ رنگ‌
رنگ‌
نقش‌ بر دیوار
نورپردازی‌
آینه‌کاری‌ و گچ‌بری‌
آجرچینى‌ و آمودهای‌ چوبى‌
زمینه سیاسی معماری دوره صفوی
کمیت و توزیع ابنیه دوره صفوی
سبک
کاخ ها و باغ های دوران صفوی
مساجد  صفویه
 مسجد شیخ لطف الله
مسجد جمعه یا مسجد اعظم
 تحول مساجد در دوره صفویه
میدان عتیق در دوره صفوی

 

بخشی از متن پاورپوینت :


مقدمه

بسیاری از دیکتاتورهای قرن بیستم ، از معماری در جهت تثبیت خود بهره جستند. هیتلر ، استالین و مائو ، همگی از بزرگترین سازندگان بودند . گرچه اغلب آثاری که ساختند به اندازه رژیم هایشان بدشکل و کریه بود . آنان از معماری برای تاثیرگذاری ، مرعوب ساختن و گسترش ایدئولوژی طبقه خاص خود در جهان استفاده می کردن.  در تازه ترین کتاب خود با نام مجموعه بنا رابطه میان قدرت ، «دیان سادجیک » اقتصادی و سیاسی با معماری را دنبال می کند. وی می گوید :«درک از آنچه که ما را به ساختن ترغیب می کند و همچنین درک از ماهیت رابطه فرار میان قدرت و معماری ، سبب می شود بینشی روشن نسبت به هستی مان بدست آوریم و کمک می کند تا خود را از زیانبار ترین نمودهای استفاده ابزاری از معماری برهانیم.سادجیک ، بنیانگذار مجله انگلیسی زبان بلو پرینت و سردبیر مجله معروف ایتالیایی دوماس است. وی خواننده را به یک سفر دور دنیا از آثار به یادماندنی ( Domus ) قرن بیستم می برد، البته با تاکید خاص بر "استفاده ابزاری از معماری ". برخی نمونه ها از بقیه گویاتر هستند ، همانند فضاهای وحشتناک و غیر انسانی ساخته شده توسط هیتلر ، استالین و مائو در سبک های گوناگون . هیتلر توجه زیادی به سبک کلاسیک برای اغلب بناهای حکومتی داشت در صورتی که برای برخی پادگان های  را به خدمت sinister cottage style ارتش نازی ، الگوی " کلبه شیطان " گرفته بود . استالین کشورش را از متقدمینش ( کسانی که در ابتدا مورد توجه انقلاب بولشویکی بودند ) پاکسازی کرد ، در حالیکه مائو به چین کمک کرد تا با مدرنیسم و سیستم های ساختمانی مدرن آشنا شود ، البته با نتایجی بسیار وحشتناک.

صفویه

در تاریخ ایران پس از اسلام ظهور سلسله صفویه نقطه عطفی است مهم؛ زیرا که پس از قرنها ، ایران توانست با دستیابی مجدد به هویت ملی ،‌ به کشوری قدرتمند و مستقل در شرق اسلامی تبدیل شود. این کشور به رقابتی نزدیک به امپراطوری شمال برمی خیزد و دایره سروری و خلافت عثمانیان را بر ممالک اسلامی رد می کند. حکومتی که صفویان در اوایل قرن دهم هجری برپا کردند یک حکومت مذهبی و بر پایه تشیع بود، این دوره نزدیک به دو قرن و اندی طول کشید. 

معماری عصر صفویه

معماری دوره صفوی ، پر از نوآوری هایی است که به فضای درون خود و فضای بیرون از خود ، معنویت میدهند که از حدود ادراک ظاهری فراتر می رود .تنها به احساس درون و باطن ، یعنی احساسی به هم آمیخته از دریافت شیعی ، فرهنگ عرفانی و حکت اشراقی ایرانی ، به ادراک در می آید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.