فروشگاه فایل 021

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

فروشگاه فایل 021

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

فایل پاورپوینت بررسی وضعیت هنر معماری در دوره تیموریان


پاورپوینت بررسی وضعیت هنر معماری در دوره تیموریان

پاورپوینت بررسی وضعیت هنر معماری در دوره تیموریان دارای 79 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات79
حجم4073 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپاورپوینت معماری و شهرسازی
  
توضیحات کامل

فهرست مطالب :


چکیده
مقـدمه
وضعیت اجتماعی مردم در دوران تیموریان
آشنایی با مغولان 
تأثیر تفکر اومانیستی در معماری رنسانس و تیموریان 
ظهور تیموریان 
نتایج حمله های تیمور 
بناهای ساخته شده زمان تیمور
عصر پس از تیمور
جانشینان تیمور 
آثار به جای مانده از عصر تیموریان در نقاط دیگر ایران 
بناهای عصر تیموری در تربت جام 
فعالیت معماری در قلمروی سلسله های ترکمان 
میراث تیموریان در اختیار صفویه
یکصد و پنجاه سال تهاجم 
نتیجه گیری 

 

بخشی از متن پاورپوینت :


چکیده 

تیموریان سلسلهای بودند که اواخر قرن هشتم هجری، با حمله تیمور گورکانی به ایران و تصرف این کشور، روی کار آمدند و بیش از یک قرن، یعنی تا زمان ظهور صفویه روی کار بودند. ظهور آنها در شرایط خاصی از وضعیت ایران صورت گرفت؛ زیرا فاصله مرگ آخرین خان مغول (ابوسعید) تا ظهور تیمور، حدود نیم قرن طول کشید که در این مدت، حکومت واحد و مقتدری در ایران نبود و دولتهای محلی بر سر قدرت درگیر بودند. پس اوضاع ایران، حضور یک قدرت یکپارچه را میطلبید. تیموریان نیز مانند مغولان با هرج و مرج و کشتار فراوان در نقاط مختلف ایران روی کار آمدند؛ اما به سرعت جذب فرهنگ و تمدن ایران شدند و خود نیز بر غنای آن افزودند. هنرهای بسیاری در این دوره به شکوفایی رسید که از جمله آن میتوان به هنر معماری اشاره کرد. نمونه آشکار آن، بناهای شهر هرات است که به خصوص در زمان جانشینان تیمور به اوج زیبایی و عظمت رسید. در برخی دیگر از شهرها نیز آثار معماری از آن عصر به جا مانده است. هنرهای بسیاری در این دوره به شکوفایی رسید که از جمله آن میتوان به هنر معماری اشاره کرد. نمونه آشکار آن، بناهای شهر هرات است که به خصوص در زمان جانشینان تیمور به اوج زیبایی و عظمت رسید. در برخی دیگر از شهرها نیز آثار معماری از آن عصر به جا مانده است. 

مقدمه

انسان بعد از غذا و لباس، به سرپناه نیاز دارد. در ابتدا این سرپناه صرفاً در حد برطرفکردن نیاز ساخته میشد؛ اما کمکم فن و هنر معماری پدید آمد و سپس تکامل یافت. هنر، یکی از موهبتهای خداوند به انسان است. معماری از هنرهای برجسته و شاخص ایرانیان است که به خصوص، پس از اسلام رونق یافت و به سبک خاصی از معماری تبدیل شد که آن را «معماری ایرانی- اسلامی» مینامیم. آثار باستانی به جا مانده از قبل از اسلام، نشان از این دارد که روح تمامی رشتههای هنری و از جمله معماری، در نهاد ایرانیان بوده است و حتی اعراب مسلمان که در زمان انحطاط ساسانیان به ایران وارد شدند، تحت تأثیر این هنر قرار گرفته و از آن در ساخت و ساز شهرها و خانههایشان استفاده کردند. 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.