هدف از این تحقیق بررسی رسانه و وسایل ارتباط جمعی با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 49 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فهرست مطالب
مسائلی پیرامون رسانههای جمعی
3-3-1- مفهوم و اهمیت رسانههای جمعی
3-3-2- کارکردهای رسانههای جمعی
3-3-3- دورهبندی نظریات مربوط به تأثیرات رسانههای جمعی
3-4- نظریات مربوط به تأثیر رسانههای جمعی بر اعتماد
3-4-1- پاتنام
3-4-2- اوسلنر
3-4-3- زتومکا
3-4-4- کلمن
3-4-5- گیدنز
منابع
علاوه بر این، شناخت تأثیر وسایل ارتباط جمعی در جوامعی که جهان سوم یا کم رشد و یا در حال توسعه خوانده می شوند برای جامعه شناسی فوق العاده جالب است. این در حالی است که سرنوشت کشورهایی که امروزه صنعتی می خوانیم از این نظر چنین نبوده است. در این کشور ها این وسایل به تدریج متولد شده اند و زمانی به اوج رسیده اند که جامعه نیز به خوبی تطور یافته بود. بنابراین، در جهان سوم نقش وسایل ارتباط جمعی بسیار بدیع می نماید و جامعه شناسی را دیدگاهی تازه می گشاید (کازنو، 1373: 313).
وسایل ارتباط جمعی امروزه نقش مهمی در دموکراسی ها ایفا می کنند. آن ها در مورد حکومت کند و کاو کرده، اطلاعات را به مردم منتقل می سازند، تریبونی برای مباحثات سیاسی می باشند و هم چنین برای آنند که به مثابه کانالی برای ابلاغ افکار عمومی به حکومت و اعمال فشار عامه بر حکومت عمل نمایند (بیتهام و بویل، 1377: 25). آنها با افزودن بر اطلاعات و آگاهیهای مردم، با ارزشیابی نقادانه از سیاستهای حکومت و با فراهم ساختن کانالی که توسط آن آحاد مردم بتوانند با یکدیگر تبادل نظر کنند، نقشی حیاتی در آموزش سیاسی به معنای وسیع کلمه و ایجاد فرهنگ دموکراتیک ایفا میکنند (همان: 149). در صورتی که در نظامهای استبدادی و دیکتاتوری که بین فرمانروایان و فرمانبرداران روابط آزاد و رضایتآمیز وجود ندارد، وسایل ارتباطی معمولاً به ابزارهای تحمیل قدرت و اقناع مردم تبدیل میگردند (معتمدنژاد، 1371: 15-14).
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
---------------------------